Witamy na stronie Kancelarii Notarialnej
notariusz Joanny Sokół-Zakrzewskiej w Górze Kalwarii

Kancelaria mieści się przy ulicy Saperów 1, róg ulicy Por. Jana Białka, naprzeciwko przychodni, w pobliżu koszar. Dokładną lokalizację mogą Państwo poznać w zakładce Kontakt.

W ramach swojej działalności Kancelaria oferuje profesjonalną obsługę w zakresie dokonywania czynności notarialnych. Czynności notarialnych notariusz dokonuje w języku polskim. Na życzenie klienta notariusz może dokonać tej czynności dodatkowo w języku obcym korzystając z pomocy tłumacza przysięgłego.

Czynności notarialne mogą być także dokonywane poza siedzibą Kancelarii, jeżeli przemawia za tym charakter czynności lub szczególne okoliczności, np. zły stan zdrowia.
Nieruchomości

Nieruchomości


Zbycie lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość (tzw. hipotecznego):

podstawa nabycia:
- wypis aktu notarialnego (np. umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności, działu spadku, dożywocia), - wypis aktu poświadczenia dziedziczenia,
- prawomocne postanowienie Sądu: np. o stwierdzeniu nabycia spadku, dziale spadku, zniesieniu współwłasności, podziale majątku wspólnego małżonków, przysądzeniu prawa własności,
- jeżeli nabycie nastąpiło na podstawie dziedziczenia - także podstawa nabycia przez zmarłego właściciela, po którym nastąpiło dziedziczenie,

aktualne zaświadczenie gminy, z którego wynika, czy lokal jest położony na obszarze rewitalizacji lub specjalnej strefy rewitalizacji,
ewentualnie aktualny odpis z księgi wieczystej,
ewentualnie zaświadczenie, z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,
ewentualnie zaświadczenie, z którego wynika, że nie ma zaległości w opłatach eksploatacyjnych za lokal (ze Spółdzielni Mieszkaniowej lub Wspólnoty Mieszkaniowej),
zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn w przypadku nabycia lokalu na podstawie spadku, a w przypadku nabycia po 31 grudnia 2006 roku także na podstawie umowy darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności,
w przypadku gdy lokal nabywany jest za środki pochodzące z kredytu bankowego - umowa kredytu w oryginale,
w przypadku darowizny lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności - odpisy skrócone aktów stanu cywilnego potwierdzających stopień pokrewieństwa między stronami umowy,
świadectwo charakterystyki energetycznej lokalu.

Zbycie nieruchomości gruntowej (działki gruntu) zabudowanej lub niezabudowanej

podstawa nabycia:
- wypis aktu notarialnego (np. umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności, działu spadku, dożywocia),
- wypis aktu poświadczenia dziedziczenia,
- prawomocne postanowienie Sądu: np. o stwierdzeniu nabycia spadku, dziale spadku, zniesieniu współwłasności, podziale majątku wspólnego małżonków, przysądzeniu prawa własności,
- prawomocny akt nadania ziemi,
- prawomocny akt własności ziemi,
- ostateczna decyzja o przekształceniu użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności,
- umowa przekazania gospodarstwa rolnego,
- jeżeli nabycie nastąpiło na podstawie dziedziczenia - także podstawa nabycia przez zmarłego właściciela, po którym nastąpiło dziedziczenie,
ewentualnie aktualny odpis z księgi wieczystej (jeżeli jest założona),
zaświadczenie sądu rejonowego wydziału ksiąg wieczystych o prowadzonym zbiorze dokumentów dla nieruchomości (jeżeli jest prowadzony),
aktualny, nie starszy niż 3 miesiące, wypis z rejestru gruntów, a w przypadku odłączenia działki gruntu z istniejącej księgi wieczystej i założenia dla niej nowej księgi wieczystej lub założenia księgi wieczystej dla nieruchomości, dla której nie była dotąd prowadzona - dodatkowo wyrys z mapy ewidencyjnej; na dokumentach muszą znajdować się adnotacje, że stanowią one podstawę do wpisu w księdze wieczystej,
aktualne, nie starsze niż 3 miesiące, zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego bądź zaświadczenie o jego braku,
w przypadku gdy działka gruntu uległa podziałowi - mapa podziałowa, ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości (jeżeli była wymagana) oraz wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypisy z rejestru gruntów wraz z wyrysami z mapy ewidencyjnej dla wszystkich działek powstałych z podziału; na dokumentach muszą znajdować się adnotacje, że stanowią one podstawę do wpisu w księdze wieczystej,
jeżeli aktualny numer działki rożni się od podanego w księdze wieczystej lub podstawie nabycia - zaświadczenie starosty o zmianie numeru,

aktualne zaświadczenie gminy, z którego wynika, czy nieruchomość jest położona na obszarze rewitalizacji lub specjalnej strefy rewitalizacji,
aktualnie zaświadczenie starosty, z którego wynika, czy nieruchomość jest położona na obszarze objętym uproszczonym planem urządzenia lasu, o którym mowa w art. 18 ustawy z dnia 28 września 1991 roku o lasach (jednolity tekst z dnia 10 grudnia 2015 roku Dz.U. z 2015 r. poz. 2100) oraz czy została dla niej wydana decyzja starosty określająca zadania z zakresu gospodarki leśnej, o której mowa w art. 19 ust. 3 powołanej ustawy,
w przypadku darowizny lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności - odpisy skrócone aktów stanu cywilnego potwierdzających stopień pokrewieństwa między stronami umowy.

decyzja o pozwoleniu na budowę,
pozwolenie na użytkowanie,
świadectwo charakterystyki energetycznej budynku (jeżeli zostało sporządzone),
ewentualnie zaświadczenie, z którego wynika, że w budynku nikt nie jest zameldowany,
zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn w przypadku nabycia nieruchomości na podstawie spadku lub zasiedzenia, a po 31 grudnia 2006 roku także na podstawie umowy darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności,
w przypadku gdy nieruchomość nabywana jest za Środki pochodzące z kredytu bankowego - umowa kredytu w oryginale,
jeżeli nieruchomość została nabyta przez jednego z małżonków na podstawie aktu wŁasnoŚci ziemi, aktu nadania ziemi, umowy przekazania gospodarstwa rolnego - skrócony odpis aktu małżeństwa,

Zbycie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub lokalu niemieszkalnego

podstawa nabycia:
- wypis aktu notarialnego (np. umowy sprzedaży, darowizny, zniesienia współwłasności, działu spadku),
- wypis aktu poświadczenia dziedziczenia,
- przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego,
- przydział prawa do lokalu,
- prawomocne postanowienie Sądu: np. o stwierdzeniu nabycia spadku, dziale spadku, zniesieniu współwłasności, podziale majątku wspólnego małżonków, przysądzeniu prawa,
- jeżeli nabycie nastąpiło na podstawie dziedziczenia a także podstawa nabycia przez zmarłego właściciela, po którym nastąpiło dziedziczenie,

aktualny odpis z księgi wieczystej, jeżeli dla tego prawa jest ona prowadzona,
zaświadczenie ze spółdzielni o przysługiwaniu prawa do lokalu - przeznaczone do notariusza,
zaświadczenie ze spółdzielni o przysługiwaniu prawa do lokalu - przeznaczone do sądu, w przypadku, gdy będzie zakładana księga wieczysta dla prawa,
ewentualnie zaświadczenie, z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,
zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowania podatku od spadków i darowizn w przypadku nabycia lokalu na podstawie spadku, a po 31 grudnia 2006 roku także na podstawie umowy darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności,
w przypadku gdy lokal nabywany jest za środki pochodzące z kredytu bankowego - umowa kredytu w oryginale,

jeżeli spółdzielcze prawo zostało nabyte przez jednego z małżonków na podstawie przydziału lub przekształcenia prawa lokatorskiego we własnościowe - skrócony odpis aktu małżeństwa,
w przypadku darowizny lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności - odpisy skrócone aktów stanu cywilnego potwierdzających stopień pokrewieństwa między stronami umowy.

Pełnomocnictwo do zbycia lub obciążenia nieruchomości:

dane osobowe pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zameldowania),
opis nieruchomości, numer księgi wieczystej,
treść czynności, do której udzielane jest pełnomocnictwo.

© Copyright 2013